WELCOME TO MY BLOG
Why is it THE VOCIFEROUS-FILLE?

Vociferous is an adjective which can be defined as an expressing opinions or feelings in loud and confident way

Fille is actually a French word mean a girl.

I take this blog as a medium for me to share my opinions or knowledge with other people. Feel free to read and have a blast! ;)

Monday, January 18, 2010

Urmmmm =.=

Isnin 18 Januari 2010. Seperti yang aku duga, di pagi hari aku dapat lihat wajah Aina yang tak bermaya lantas mematahkan semangat aku pada hari tersebut. Aku faham situasi dia, itu sebabnya aku diamkan saja. Aku tak berhak untuk kata apa apa, aku faham dia lagi sedih. Aku biarkan sahaja. Dalam masa yang sama aku belum bagi tau Maisarah lagi. Pada pagi tersebut, bila aku nampak Maisarah aku terus rasa nk melalak. Aku cakap dengan kwn kwn aku yang dh tau diam diam aje. Sebak*


Pagi pagi bila masuk kelas, banyak lah jugak suara suara yang bertanya aku dapat SBP atau tidak. Aku hanya diam dan tersenyum. Tak kurang juga mereka yang mengucapkan tahniah kepada aku. Aku tk taw mesti buat apa. Aku tk tw ape perasaan aku, happy ke sedih ke? Entahla. Kosong! Masa pagi pagi tengah breakfast, tiba tiba ibu cakap lepas ni takde lagi la orang nk teman ibu pegi pasar. Ibu pegi dengan bibik je. Aku tk taw kenapa ibu aku ttbe cakap macam tu. Padahal dah lama aku tk ikut dia pergi pasar. Sedihh gilaa tapi aku buat buat gelak jee. Ye aku memang rapat dengan ibu aku. Terlalu rapat.



Aku tak dapat imagine if kat sana nanti bila ibu dah balik. Mesti sedih. Bila dalam kereta dalam perjalanan menuju ke sekolah, tiba tiba ibu cakap, "Ibu ni takut je nanti bila Ibu hanta Nina ibu yang nangis kat sana" Grr, sedih kau tahuu. Susah nak cakap. Aku diamkan aje. Aku taw nanti bila ibu nak balik lepas hantar aku confirm aku nangis. Aku ni mang cengeng sikit. Tapi jiwa aku kuat. Aku sebenarnya susah nak nangis bila di khalayak ramai. Bila kat sekolah, after habis perhimpunan as usual kene check top to toe. Lalu di laluan yang kiri kanannya pengawas. Macam raja cmuhh. Lalu je semu mata tertancap pada aku.



Bila aku lalu jee, aku dah perasan cikgu Shikin ada kat tepi. Aku saja buat tanampak dia. Aku tanak bgtau dia dulu. Suddenly aku terdengar dia cakap "Yelaa orang nak tinggalkan kita, nak pegi sekolah sains, mrsm sne" Gahh, bila dengar je dia cakap cmuh je aku taw die tujukan pada aku. Aku terus lari pegi peluk die. Sedih tawww. Dia cakap lagi " Masa tu yeyelah kata tk nak pinda. Yela orang dah mohon mestilah dapat." Aku, guilty. Tambah sedih bila cikgu shikin kata, "Takpelah Amaa, pegilah pegilah." Then cikgu Afsa pun menyaut " Pegilah pegilah." Macam mengahalau je.



Cikgu Sarah pun cakap, "Tkpelah Amaa, pegi jela pegi jee." Cikgu Shikin kata, tkpe pasnie kita kalu jalan buat buat tak nampak die. Nanti bila die pegi tkdelah kita terasa sangat. By the time cikgu cakap mcm tuu, Maisarah dah ade kat situ. Mampus kantoi. Tibe tibe die ckp kau nk pinda ea? Mula mula muka die oke. Ttbe die nangis. Aku dah agak dah. Minah sorang tu, nampak je luar lembut dalam die ice cream kau tahu. Mudah tersentuh. Bila aku dah nak balik class, ttbe cikgu Azam cakap " Amalina pegi cepat sikit taw!" Sampai hati cikgu cakap cmuh. Bila kat tengah jalan mai nangis lagi.



Aku teman dia sampai depan SN2. Aku nak pelok die, die tanak. Die cakap nanti die makin nangis. Sedih aku. Masuk class bio pun tkde mood je aku. Pandang muka Aina yg toya pun tkde mood. Banyak la jugak masa tk masuk class. Dok ade latihan Forum Jejak Gemilang kt Bilik Kaunseling. Plus tkde mood nk masuk class. Bila rehat je Maisarah tanak pandang muka aku. Sedihh. Jumpa cikgu Syura kt tangga terus dia cakap " Awak nk pegikan. Pegilah pegilah." Sedihh. Even aku tw cikgu chemistry aku tu saje nk bergurau. Aku tak excited dn happy mana pun dpt SAMURA. Biasa je paham. Biasa! Grrr.



Dorang cakap Paan dalam class pun diam je tk macam biasa havoc. Dia macam moody sikit. Ye aku tau sebab ape. Aku pun upset jugak. Serious! Bila petang stay kat sekolah. Bosan. Konon nak stay sebab teman Anis. Penat gilaaa. Hari menyedihkan taw tk. Semua orang agak sedih bila aku cakap aku nk pindah. Cikgu Ashikin macam merajuk je dengan aku. Dia cakap " Dari form 1 kita ajar dia, didik dia. Tup tup form 4 dia nak tinggalkan kita." Haishh. Hilang mood minggu ni. Tkpe, saya selalu ingat cikgu. Walau dimana saya berada. Cikgu jangan merajuk ngn saya nanti saya sedih.


Ini dia Puan Norashikin. Masa ni muka agk serabut and pale. Penat buat keje :P
Saya sayang cikguuu! Btol tk tipu.

1 comment:

naaaddoo said...

I love you forever love <33
do tetcare when you're gone , you know that I'm always here for you aitee ?

XOXO!