WELCOME TO MY BLOG
Why is it THE VOCIFEROUS-FILLE?

Vociferous is an adjective which can be defined as an expressing opinions or feelings in loud and confident way

Fille is actually a French word mean a girl.

I take this blog as a medium for me to share my opinions or knowledge with other people. Feel free to read and have a blast! ;)

Wednesday, January 13, 2010

Today, Yes Today ^^'

Assalamualaikum and Holla People ^^',


Hari ini, beta berkenan nak bercerita pasal hari inilah, 12 Januari 2010. HEHE. As usual, budak sekolah ni pergilah sekolah kan. Then sampai sekolah macam biasalah, berjumpa teman teman dan bercanda-canda. Hari ni, first day Aina Syaqilah kembali menjalankan tugas sebagai seorang pengawas yang berdedikasi setelah gagal percubaannya untuk meletakkan jawatan. Btw, welcome back bebeh! Aina ni memang fickle minded betol lah. Baru kene slow talk dengan cikgu Shikin and Cikgu Jasni terus melt. HAHA. Padahal before tu sekeras kerasnya bertekad untuk resign at the end, tersasar masuk balik dunia tudung kuning tu BHAHA. Act, die bukan fickle minded she's just kinda of soft hearted person. Wekk :P


Masa pertama dan kedua, modern math. Amboi, senoneng kejap kepala I taw dok belajar standard form. Dapat tangkap but belum nak lekat. Biasalah gam dah berkurangan asik gelak gelak je kan. Confidence kurang, kejap kejap nak tanya Haji Bob betol ke tak apa yang den buat tak pun Faizul jadi mangsa tak pun kita menjeling jeling buku Aina. HAHA. Well, kiri kanan depan belakang semua budak pandai I je slow motion. Takpe, biar lambat asalkan selamat. Betol tak sayang? Masa ketiga masa sivik. Oke, masa ni kene buat presentation. Hoyeh hoyehh, I loveeeeee presentation. Well, I tak taw kenapa I memang suka presentation. I suka berdiri di hadapan dan bercakap cakap, bukan nak "mencapap" but it's real me. Im not hypocrite brat ogeyh?


At first, cikgu nak pilih group mana. But, my type I like to be the first group and volunteer myself. Tapi itu if kerja semua siap lengkap la. Tapi if tak lengkap pun kekadang I nak jadi yang pertama jugak, sebab once we've present it we'll felt relieve taw. Kebetulan masa tu mood memang tengah HAPPY HAPPY. Superduper excited and Hyperactive so mulut ni pun tak berhenti bercakap plus Idea pun mencurah curah bak hujan turun menyimbah bumi gitu. HAHA. Tapi aku terlupa pulak nak set time berapa lama aku cakap. Hee.  Act kami present pasal kelebihan dan kekurangan  SBP, MRSM, TEKNIK and Tasek. Bab bab membebel ni I memang pakar, lidah meluncur laju. Biasalah orang kuat bebel memang macam ni, plus I nak brush up lagi skills nak jadi lawyer tu kan. HEEE


After recess masa Pendidikan Islam. Seriously I suka cikgu agama I tu. Dia cikgu baru nama die Pn Zuraidah. Dia berjaya tackle attention I. Daripada dia mula masuk dan bercakap memang 100 percent focus je sampai Aina kata "Eah, kau kalu lepas makan memang diam ea" HAHA. Orang patutnya lepas makan lah bising. Sebab dah perut kenyang hati pun riang kan. Apelah you ni. Ada satu part aku macam sebak bila dia cerita pasal budak dekat Indonesia datang kat dia mintak sedekah. Dia punya cerita memang real gila sampai tersentuh hati aku. Aina siap cakap kau ni asal cepat touching sekarang. HAHA, jawapannya, saya juga ngakk tahu bukk. Hati ni dah tk sekeras dulu. Alhamdulillah.


Hari ni, saya tersangat hyperactive. Bila cikgu offer nak buat something dengan pantasnya aku angkat tangan. Act, I really dont realize wht i've done at that moment. Secara drastik dan tetiba aje. HAHA. Confirm budak budak ni cakap, ' Alaa, Amalina tu kan memang suke cari publisti murahan, gedik je'. Tapi aku peduli ape, suka hati I lah nak buat ape I suka. You tanak tolong cikgu so biar I tolong. Apa yang penting, ikhlas. Tak gitu? Bila petang tiba, mula lah tak berapa nak minat. Sebab hari ni ada latihan rumah sukan. Ye latihan rumah sukan. Saya rumah biru, SUNDANG! Hari ni budak budak form 4 yang datang latihan mang ciput gila. Sakit hati aku. Aku pergi pun sebab aku taw if aku tak pergi confirm cikgu cari aku. Muka tak bape famous ni jugak die ingat. BENCI!



Nasib baik just latihan acara padang, lempar cakera segala je. No lari lari. HAHA. Btw, I memang tak minat sangat bersukan. Olahraga is not my type. I prefer those bola bola. I like. Tapi sekarang memang dah jarang sangat main bola. Bila PJ je mula lah, alasan bagai keluar. Kene pulak ade kepala. Satu kelas tanak PJ. Pehh, masyukkk! Lagipun, im a beauty conscious doe. Everytime, every minute and every second I want to look pretty even I know im not that pretty. But pretty yang I maksudkn tu, nampak kemas lah, tkdelah serabai macam orang ulu kan. Serabai serabai nii. Haishh. I love make up. Lantak kau aa nak cakap kau natural ke ape. Aku takdelah make up tebal macam artist artist tu, biasa je. Sometimes, I consider it as my attitude. Tu yang kekadang terpakai blusher pegi sekolah. HAHA. *suka hati aku lah



Berbalik semula kepada cerita sport's practice tu, bila dah pukul 4 lebih kita pun nak chalo la kan. Penat doee. Homework menggunung. Sampai tak tau yang mana nak dikerjakan dulu. While waiting fr Anis, ttbe nampak pulak Angah. So cakap cakap la kejap. Serious rindu gile dekat dia. Even everyday nampak dekat sekolah pun rindu jugakk. Ala bukan ape, sebab the day before tu dia tak text, then tonight pun tak text. Takpe, im a understanding person. He might have a lot of homeworks or he just tired. Yelah, tadi training fitness, lari sana lari sini. Padan mukaa! HAHA. Aku pun penat jugak, penat bergelak gelak dengan Aina, dengan Abong, dengan Faiz dengan Amirul semualah. Biasalah kita kenelah chill kan diri sendiri. If kita tak buat diri sendri happy sapa lagi. Kan kan. So chill bebeh. Keyboard off. Masa untuk tidoo! Adios Salam :D



1 comment:

aina syaqilah said...

kau memang hyperactive doww skrg. haha. takpe takpe. aku suke. hari2 aku gelak

:)