WELCOME TO MY BLOG
Why is it THE VOCIFEROUS-FILLE?

Vociferous is an adjective which can be defined as an expressing opinions or feelings in loud and confident way

Fille is actually a French word mean a girl.

I take this blog as a medium for me to share my opinions or knowledge with other people. Feel free to read and have a blast! ;)

Thursday, January 21, 2010

Melancholy ;(

Assalamualaikum and Hello people =.=


I guess this is the hardest week that i've gone through in January. Full of sadness. Almost everyday I keep on crying. Almost everyday, I've skipped my class. Damn. Diselubungi kesedihan yang teramat dahsyat. Tak penah menangis sebegini teruknya. Tak penah sesentif ini. Selasa malam, 19 Jan, menangis bagai nak rak after baca blog Sahera Balqies dan apabila dia mengambil keputusan muktamad untuk berhijrah dari SMK Tasek Utara ke SMT Temerloh. Meneruskan pelajaran dalam jurusan Pengurusan Pejabat. Aku tak taw kenapa aku begitu sedih. Sehingga menangis teresak esak, padahal aku tau aku juga bakal meninggalkan dia.


Mungkin aku tahu, aku tak rela lihat dia pergi sebelum aku. Aku terlalu rapat dan baik dengan Balqies. Semalaman menangis, bagai anak kecil dicubit ibunya. Sehinggakan aku tak dapat buat homework. Pegang pen dan mula focus, tiba tiba menangis. Tak dapat ditahan. Aku tak dapat terima yang dia nak tinggalkan aku sebegini pantas. Angan angan aku untuk call dia dan berkongsi cerita apabila di Muar serta merta punah. Mungkin kerana itu aku menangis. Aku juga mungkin menangis mengenangkan aku akan meninggalkan tasek utara. Duhh.


Keesokan hari, aku datang sekolah seperti biasa. Mata sedikit bengkak mood sedikit pudar. Aku datang tanpa menyinggah di meja balqies yang terletak di belakang class SN2. Itu rutin harian aku bila datang sekolah, destinasi pertama tempat Balqies. Hari rabu aku tk singgah, pandang juga tidak. Selesai letak bag dan barang barang aku keluar dari class, niat nk beratur di luar, tp Balqies datang menyapa aku. Aku terus menangis. Di pagi hari aku menangis di sekolah. Tak dapat nak tahan. Balqies pun nangis. Sama sama nangis. 


Masa ketiga selepas Bio, kami ke bilik SPBT. Jumpa cikgu Ashikin. Balqies bgtau cikgu dia jadi pindah. Dia cakap, bohonglah kalau dia tak sedih. Setiap tahun nengok satu satu tinggalkan dia. Dia cakap dari form 1 kita ajar, kita didik. Then dia cakap takpelah awak pergilah. Ini masa depan awak. Saya sedih tapi life must go on. Tiba tiba dia menangis. Bila aku nengok dia nangis serta merta aku pun menangis sekali. Sedih nak tinggalkan cikgu. Mungkin anda student tasek tak berapa minat dengan cg shikin. sebab dia cikgu disiplin, tapi kami warga SPBT mcm satu family. 


Balik rumah beransur pulih. Sikit sikit kesedihan berlalu pergi. Tambahan pula, pada petang tu ada Forum Jejak Gemilang yang dipengerusikan oleh Nina. Sedikit mood perlu dibawa bagi memastikan majlis tersebut berjalan dengan lancar. Jika mood aku yang tak stabil, mungkin celoteh aku hanya sedikit sahaja. Tapi alhamdulillah, I made it. Goodluck to All PMR candidates 2010. Fightingg!


Hari ni, 21 Januari berjalan agak lancar. Kesedihan masih ada cuma tak seteruk hari Selasa. Tadi bila balik sekolah, bukak phone. Ada message daripada ibu. Kandungan message tu buat aku menangis lagi. Baru ingat hari Khamis tak nak nangis tapi ternangis. Mesti paan pn sedih kalau tau aku nangis lagi. Dia cakap dengan aku jangan nangis jangan sedih sedih lagi. Dia tak suka. Aku iyekan aje. Herm nak taw ibu cakap ape, 


Ibu bila tengok budak sekolah menengah hari ni ibu sedih coz teringatkan Nina tak lama lagi akan ke boarding school. Macam akan kehilangan. I have already lost Aishah and I dont want to lose you. I hope you are mature enough to understand how much i love my children. Love Ibu<33


 Sumpah melalak time tu. Sedih gilaa. I lovee you ibu. You're the best mum in the world. Thanks fr loving me. I do appreciate you. 



Ilyyyy ibu

1 comment:

Teeya Faathiah said...

ergh.sedeyh jewk.saba yew nina.tinggal lg 2 taon jewk..huhu