WELCOME TO MY BLOG
Why is it THE VOCIFEROUS-FILLE?

Vociferous is an adjective which can be defined as an expressing opinions or feelings in loud and confident way

Fille is actually a French word mean a girl.

I take this blog as a medium for me to share my opinions or knowledge with other people. Feel free to read and have a blast! ;)

Friday, October 23, 2009

A day in Teknik JB (>.<)

Hari ni, datang sekolah macam biasa. Setibanya aku di sekolah, Aina terus mendapatkan aku. Dia bilang, Faiz bawa DSLR canon 1000D. Beria ria die nak tunjuk kat aku. Yelah, both of us mang nak sangat beli but our parents said if we get straight A's they will buy for us. Aku just negok cmuhh jela. At frst nak pegang belum berani sangat. Yelah kan orang punya.


Then, tetiba prefect tu suruh pergi dewan baca Yassin. Kite pun mula mengatur langkah menuju ke Dewan Sri Tasek yang baru sahaja siap di renovate. After baca Yassin, kami dijadualkan akan ke SMT Johor Bahru yang hanya 50 langkah kot dari sekolah kiteorang. Tapi, kiteorang pegi agak lewat disebabkan kanak kanak ASPURA ni tak pakai baju sekolah. Termasuklah jantung hati saya. Cg suruh dorang balik tuka baju sekolah. Padan muka! haha.

Lama jugak menunggu si teruna teruna ni tukar baju. Bila dah nak pukul 9 baru gerak. Matahari pun dah naik. Aku pun dah panas. Bila sampai tu sempat jugak snap picture tepi jalan. Tapi aku takde sebab aku jurugambarnya ye kanak kanak. Sedih betol. Sebab takde gambar aku so tak payah tayang kat sini. HAHA. Tapi kat myspace ade. Herm, bila dah sampai, adelah sedikit taklimat tentang sekolah teknik yang telah dijelaskan oleh kaunselor dia.

Lepas taklimat, berjalan melawat sekitar teknik JB. Paling aku suka, die punya pusat sumber. Beratur PC, pasuh sejuk pulak tu. Yang tak bape syok kiteorang dapat akak tour guide budak keusahawanan. Aku plan if nak masok situ, nak amik science pertanian. Herm bila melawat dorang punye garden ada satu pokok ni, buah die macam bentuk gasing. Bila tanya dorang pokok ape die tak taw. Pasal die bukan budak SP. Sedih.


After habis lawatan sekitar teknik JB, yang dari luar nampak kecik tapi sebenarnya besar aku mula rasa panas. Aku dah start nak bad mood. Sebab dah penat dan panas. Aku pun start merengek nak balik macam budak kecik. Balik sekolah memang takde mood pun. Tapi peliknya bila camera depan mata tau pulak nak sengih. Gedikkk! Bile sampai sekolah duduk kat kelas. Lepak kejap. Then pleasing camera Faiz. Yeayy, at last dapat pun pegang. After that, balikkkk!



Hopefully, one day Nina pun dapat jugak camera ni. HAHA. Tapi takdelah berharap sangat if tk dapat pun maybe tak kesa sangat kot.





That's All about the activities that we've done on Friday, 23rd of Oct 2009 :)


No comments: