WELCOME TO MY BLOG
Why is it THE VOCIFEROUS-FILLE?

Vociferous is an adjective which can be defined as an expressing opinions or feelings in loud and confident way

Fille is actually a French word mean a girl.

I take this blog as a medium for me to share my opinions or knowledge with other people. Feel free to read and have a blast! ;)

Friday, September 2, 2011

What a tranquil blog?

Heyyyyy, Assalammualaikum People <3
How do you do? ^_____^

What a long silence kan. Let's glimpsed at the last post, oh it was 21 July. Lama kannnn. Actually intense to update new entry ada but tak terlaksana. Asal nak update je malaih, asal nak update je malaih. Lagi pun bila dah dapat catch momentum nak belajar tu kan, memang blog aku pandang sebelah mata jelaa. FB jee layan, tu pun sekadar nak make sure diri ni tak ketinggalan zaman sangatkan. Almaklumlahh, dah terperap dekat Samura, memang tak tau dunia luar.

Sometimes, kita orang siap tanya cikgu, apa perkembangan dunia luar sekarang. Macam sedih gilaa kan bunyik dia. Akulah orang yang setia bertanya soalan macam gitu. HAHA. Sebulan puasa, Alhamdulillah happy sangat. This year puasa terakhir di samura. Jujur aku cakap memang aku malas gilaa bangun sahur, bangun setakat minum air pukul 5.30 lepas tu dah pegi mandi. Nak turun DM memang tak lah kan. Malas makan nasikk. Bila buka pun, makan sikit jee. Almost everyday kot call ibu. Call ibu lagi lama daripada call Farhan, satu perubahan positive kan. Cakap kat ibu buka makan tak sedap la itulah inilah. Ibu dengarkan aja. 

Samura, seriously sangat menguji kesabaran aku, ni nak dijadikan cerita, ada one day ni, pergi bazar ramadhan dekat Astaka sekolah, nak beli bubble tea. Bubble tea ni mang laris gilaa, ala ala cool blog cmuh. Siapa je tak suka kan. Then aku pun sampai terus la order, aku antara yang awal laa, sat lagi mai dah budak budak aspura, lepas tu Kak Na boleh pulak dulukan budak budak lelaki yang sah sah mang datang kemudian daripada aku. SubhanaAllah aku punya tahan marah, sampai aku rasa nak nangis. Terus spoilt mood aku. Rasa macam nak jerit je kat those aspura tuu. Sumpah bengang gilaa. Basically aku memang tempered sikit. Same case jugaklah, bila nak guna public phone. Kena tunggu lama gilaa. Letih weh cmuhh. From there, aku belajar bersabar, learn to be more considerate kot.  Wht to do, you're living in community, you're sharing everything with more than hundred people. And tht's FACT living in hostel. Cant cope with it, you might Dieee HAHA

Actually aku baru je lepas Trial. Hebatkan orang lain semua naik raya baru trial kitaorang dah siap trial. Ni inter-SBP punya. Soalan diaa, semua mencabar. Even BM pun aku tak dapat A. Sedih gilaa, daripada form 4 aku tkpenah dapat B, time trial ni aku dapat B+. Aku target bm dapat A but wht to do. Marks fr paper 2 seriously pull my marks. Aku frust BM dengan Agama sebab soalan yang related to pendapat yang salah. Tapi salah aku sendiri jugakk, sebab soalan yang cmuh selalu aku terlepas pandang, aku tak hafal sebab aku fikir semua pendapat tu betul, tapi senanye tak. Pendapat yang betul adalah berdasarkan skema jawapan. Nasib kau la Ninaa. Rezeki masing masing. But so far alhamdulillah semua menunjukan peningkatan. Cuma Addmath la yang sekarang paling parah, after exam addmath aku call ibu menangis, exam susah gila. Aku target lulus jee, okaylah lulus. HAHA

For calon SPM yang bukan sekolah SBP, saya nasihatkan anda try la buat soalan SBP. Soalan tersebut dah banyak dah diupload. Try cari dekat koleksisoalan.blogspot.com Website mozac. InsyaAllah if korang buat dengan baik, maybe ada yang keluar dalam SPM. Ni berdasarkan cikgu dekat physics4spm.com pun ada state 'if you all dapat jawab dengan baik soalan physics trial SBP, cerah masa depan'. English pun my teacher ada cakap soalan important events fr novel tu mgkin keluar fr spm. So you guys better download it, and try sebaik mungkin. Nina yakin yang mungkin baca belog nina ni, anak anak melayu kita, kawan kawan Nina sendiri. If bukan kita yang nak berjaya dan majukan bangsa kita siapa lagi. Sampai bila kita nak jadi consumer je, depending on 'cherr'. Eceh berceramah pulak. 

Rasanyaa entry ni macam dah berat sangat jeee, post entry lagi satu lah fr raya ;)

No comments: