WELCOME TO MY BLOG
Why is it THE VOCIFEROUS-FILLE?

Vociferous is an adjective which can be defined as an expressing opinions or feelings in loud and confident way

Fille is actually a French word mean a girl.

I take this blog as a medium for me to share my opinions or knowledge with other people. Feel free to read and have a blast! ;)

Monday, September 5, 2011

Eid 2011 to me

Hey, Assalammualaikum guyss ^^,'

Tonight nak cerita pasal raya this year, memandangkan besok saya dah nak berangkat pulang ke Sekolah Menengah Sains Muar, so better la saya cerita serba sedikit. HEHE, tak banyak pun nak share. At first, macam tak berapa semangat sangatlah nak raya. Masa dekat sekolah kita orang semua tengah sibuk struggle fr SPM memandangkan pada ketika itu tinggal lagi 11 kali Jumaat sebelum SPM tiba, sekarang dah tinggal 9 kali Jumaat ya anak anak so kita orang pn mcm not in mood lah kan. 


Akif, Nina, Asyraaf,
Anis, Ayah, Ibu, Aca


Super IBUUUUU ^^',

Bila balik rumah pun, nak beli kasut raya, I was like, Alaa nengok semua tak berkenan. Macam malas jee nak beraya. Pergi tebrau city, hampeh semua kedai kasut aku masuk, but unfortunately I didnt get any one of it pun. Penat berjalan masa bulan ramadhan jee. Sebab takde mood la katakan. Then nak beli shawl pun dah last minute. Mkcik tu kawan ibu, dia cakap 'kenapa beli last minute, if awal awal kan banyak choice' Haihh nak buat lagu manaa, mood tk tiba tiba. Kami pun takdak masa. If nak pergi Angsana kami malaihh, kerete dok beratur panjang, dari siang ke malam NON STOP! Kami tak suka pergi tempat ramai orang panas taww. HAHA

Colourful kann



Purplishhh,


Kegilaan

Pagi raya macam biasalah kann, saya memang ternyata originally, genuinely Johorian. Kampung saya pun di Kampung Melayu, kalau orang JB memang taw lahh Kg Melayu kat mana, dekat area bandar jugak, 15 minit je daripada rumah saya. So memang adat resamnya, kami akan balik masa pagi rayaa je. HEHE. Sometimes, aku rasa heaven sebab tak payah susah payah merintang jam berjalan jauh, tapi disadvantagenya, aku tak merasa lah orang balik kg beraya macam mana kan. Perasaan, suasananya. Kan, but wht to do, dah nasib bdan. Tapi hakikatnya sebenarnya, aku ada jugak kampung, cuma kampung tu balik masa raya kedua, dekat Kulai.



Family besauuuuuu

Kulai ni, setengah jam je daripada rumah. Memandangkan, both grandparents dah takde, kami balik raya kedua jelah, tu pun tak tidur sana. Kami balik sebab nak ziarah kubur atok, then beraya rumah adik beradik ayah. Haa, kalau balik belah ayah, kami semua ni naik pangkat taww. Setiap tahun, dapat anak buah baru. Anak cousinsss kami. Ayah anak ke 6 daripada 9 tapi dia kawin last sekali, so anak sulung dia paling muda, orang lain semua dah besar besar. Perbualan kat belah sana pun, ayah dh kene bahasakan diri dia atok. Adoiyaii, aku tiba tiba macam tergeli pulak bila panggil 'ni MAK NGAH!' Iskisk, terasa diri ku tuaaa. HAHA. Tapi hakikat apa mau buat. Nanti if aku ada anak sedara aku tk kasi panggil makngah, panggil ape eakkk? Miss Nina bolee? ahahaha mengelabah betol


Hyee, nama saya Iman Ardiana, saya enam tahun taw jangan tertipu :P

Ohh yeahh, tadi kan tadi kann, Farhan datang beraya dekat rumah Ninaaa. Woot woot, sumpah aku malu gila, segan gila, bengang gilaa, before dia sampai jantung aku ni dup dap dup dap. My heart pounding wildly weh. ISKISK. Takut. Segan, even hari hari aku dok texting dia dari siang smpi malam, tapi sebab dah lama tak jumpa. hehe, berdebar. Tapi everytime aku pergi jumpa dia pun mang sentiasa je berdebar. HAHA. Bila dah sampai, tiba tiba je aku rasa rumah tu macam panas, selalu biasa jee. Nak angkat dulang ada cawan pun shaking. Melampau je. Macam nak persembahkan dekat agung je. Padahal, ekelehhhh Paan je kot. HAHA. Ingatkan dia datang dengan cikgu Ali, tapi datang dengan Bego, Alet dengan Suku. HEHE Empat sekawan. Saya rasa happy sebab dapat jumpa dia haha. Walaupun layan mcm tak bape sangat sebab malu punya pasal. But wht to do kan, bila kita malu tu tandanya kita ada Iman, kan kawan kawan. HAHA


Besar lawannya kecik, putih lawannya hitam
Opposite poles attract right? He's myyyy SH <3

Walau apa punnn, raya tetap tak akan sama macam dolu dolu, since Tok Mah takde, it's still merrier but it's like something missing. It's HER. Her act were always tickle our heart. We miss her so much. It's our second year without her. Alfatihah. Masa sesi bersalaman dengan  sedara mara dekat kg Melayu, then tibalah part anak anak salam dengan abah diorang (atok mat Nina la kan). Tok Mat was not able to walk or even stand anymore. Stroke tht had been attacked him past few years made him to be in tht condition. Bila anak anak dia termasuk la ibu saya salam abah dia orang kami ni cucu cucu (cousins saya) semua nengok daripada jauh dan lalu menitiskan mutiara jernih. Kami sebak sungguh. Tok Mat dah semakin uzur, he can talk, but sounds like he's mumbling, we cant even recognize any words tht he spoken out. How sad kann. Sedih taw. 
Right : Tok Mat with his children,


Pusara tokMah


It's tokmah, Miss youuuu so much

Okaylahh, besok tibalah harinya saya pulang ke SAMURA bumi bertuah. Bertuah ke anak anak? Boleh tahan lahh. Sebab dapat cuti awal, dan cuti di extendkan. Seghonok aa. Macam biasalah aku, kalau dah balik rumah, nak balik samura, mcm berat hati sikit. Tiba tiba la nak homesick. Nanti aku akan start diam jee. Badan ni tiba tiba je letih semacam HAHA. mengada. Anw, whtever it is, saya AMALINA SURAYA SAHAR ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin kepada pengunjung belog Melodies from Deep of my Heart. Sorry if ada buat salah, samada sengaja atau tidak, terkasar bahasa dn lain lain, minta diampunkan. Doakan saya 9A+ SPM taww. Saya ada niat murni nak further study in Medic and of course abroaddddd! To all SPM candidates, who're going to sit fr trial, all the best. Goodluck tawww. Baca soalan betol betol. Take care, keyboard off SALAM <333333333333


The best dish on this Eid was LAKSA JOHOR! Yeayy
Lapaaa




PS : Credit goes to Nadia Zaharah Azmi fr those artful photos. This year, I didnt produced many photos, as Im getting lazier, and my lens's auto focus broke down. Shooot! Have to collect some money to repair it, after SPM perhaps? ;)



No comments: