WELCOME TO MY BLOG
Why is it THE VOCIFEROUS-FILLE?

Vociferous is an adjective which can be defined as an expressing opinions or feelings in loud and confident way

Fille is actually a French word mean a girl.

I take this blog as a medium for me to share my opinions or knowledge with other people. Feel free to read and have a blast! ;)

Friday, April 30, 2010

Ceritanya begini...

Assalamualaikum and Big word HELLO to all readers (^___^)

Seperti yang anda tahu, bahawasanya pada 23 April Amalina Suraya akan pulang bermalam. And yeahhh, finally im home bebeh! Seronoknyaa. Excited aku menulis entry. HEHE. Setelah hampir lima minggu duduk kat asrama. Macam macam jadi kot. Sekali 2 event aku sambut kat Samura. Malam Kesenian Islam dengan Malam Jihad Nasyid Aspuri. Event akan datang pulak FIBAK. Festival komsas kot. Aku just taw nama.

And frankly speaking, im short of green baju kurung. Memandangkan saya rumah hijau, Budiman so setiap event kene pakai baju hijau. Malangnya, baju hijau aku ade 2 je, and out of season, sungguh tak lawa. Grr. Nasib baik ibu nak belikan baju hijau baru besok. Yeayy, ibu saya baik kan. Anda tahu selama berminggu minggu kat asrama macam macam jadi. Minggu exam dan dapat result exam, seterusnya preparation for mid year exam, preparation kawad. Penat.


Eventhough aku tk join ape ape event aku still penat. Aku rasa kecewa pada diri aku jugak sebab tak nak active kan diri. Ye saya semakin pasif. Saya lebih gemar jadi penonton daripada turut berjuang mempersembahkan persembahan terbaik di atas pentas untuk membantu rumah saya menang. Ye saya memang tak berbakti pada budi. Saya rasa sangat kesal, saya rasa sangat guilty dengan Kak Peyo and all MT budi. 

Tapi nina ade alasan kenapa nina tarik diri daripada nasyid, nina jugak ade alasan kenapa nina tak nak join competition photography tu. Tapi nina bukan manusia penuh alasan untuk mengelak diri. Saya tahu dimana kemampuan diri saya. Jika saya rasa saya tak yakin saya akan cakap awal awal. Sememangnya Nina dah kehilangan keyakinan diri. Confident yang nina bawak dari Tasek semakin lama semakin fade. Saya cepat mengalah bermula daripada saya tak terpilih untuk choir and drama mki walaupun saya dah buat sehabis baik.


Pergi audition angklung pun tak dapat. Takpee, anggap jelah takde rezeki. Ye, alasan basi aku untuk pujuk diri sendiri. Kecewa kot, bila aku rasa aku buat lagi better tp orang lain dapat. Kadang bengang jugak dengan senior senior yang pilih kasih ni. Tapi nak buat mcm mne, manusia biasa. Redha jelaaa. Tapi kakak dorm aku mang superb! The best ever weh. Kat dalam dorm aku rasa aku je paling rapat dengan kakak katil aku then dengan bedmate aku. HEE. Saya sayang mereka taw takk. Dengan semua dormates saya. Sebab tu bila saya balik saya salam peluk cium mereka HEE :D


Dah malas nak cerita lagi. Upload  gamba jelah

Hee, kanak kanak Gigih sangat Fun. 

Lihatlah kecomelan Nina HEEE

Kak Fieqa, kakak katil saya :D

Mereka penglipur lara saya kini

No comments: