WELCOME TO MY BLOG
Why is it THE VOCIFEROUS-FILLE?

Vociferous is an adjective which can be defined as an expressing opinions or feelings in loud and confident way

Fille is actually a French word mean a girl.

I take this blog as a medium for me to share my opinions or knowledge with other people. Feel free to read and have a blast! ;)

Sunday, August 30, 2009

Cerita Cinta Pertama Saya :P

Cerita first love saya tak lah sehebat mana. Tak seperti cinta Shah Jehan pada Mumtaz pun. Yelah, orang melayu kata cinta monyet, mat salleh kata puppy love. Lagipun budak sekolah lagi. Apa adaaaa. Tapi cerita ini bila saya kenang kenang mesti saya senyum sorang sorang macam orang yang kat Hospital Tampoi tuu. Sengih mcam kerang wangii :P Tak baca pun tak apa. Merepek lebih je nii.


Awak tau tak masa First time awak (Dia) masuk sekolah saya,  saya nampak awak then saya cakap dengan kawan kawan saya

" Ea, tulah yang tinggi tu, comel" 

Tapi kawan kawan saya buat dang je. Yelah masa tu dia orang semua dok tergila gila dekat sorang lagi budak ni. Tapi saya tak, saya still minat awak. HAHA. Then tetiba satu malam tu awak call saya, awak tak tahu macam mana happynya saya bila saya dengar suara awak. Mula mula memang laa seram sejok, tapi after hang up je saya senyumm jee non stop. Tetiba rasa bahagia. Yelah orang yang kita minat tetiba tunjuk respond yang baik. HAHA.

After few night, kita couple. Sampai hari ni saya still lagi ingat date kita couple. Tapi saya tau awak memang tak pernah ingat kan. Tak apa tak penting pun. Saya happy gilaa. Even dalam masa kita couple kita jarang jarang text sebab awak takde phone. Kadang kadang saya sakit hati jugak, tapi saya pujuk hati saya balik, saya cakap takpelah, in relationship we need to sacrifice. Ya, saya sanggup berkorban sebab saya sayang awak kan.


Then one day, kita ditakdirkan duduk satu kelas. Masa saya tau, awak naty masuk class saya, saya rasa happy la jugak. Kawan kawan saya dah mula nak sakat sakat saya. Tapi saya diam je. Merah muka saya dibuatnya. Satu hari tu, after saya balik dari toilet, saya nengok kenapalah kawan kawan saya ni semua sengih sengih mcam kerang wangi. Masa tu saya tak tau yang awak dh masuk class saya. Once saya toleh je belakang saya terus nampak awak. Ya Allah! masa tu saya terkejut gila, jantung saya berdegup laju gilaa kalah bullet train. Tuhan je tau mcm mana. Muka saya dah start merah. Sebab malu. hee

Lepas tu, kita lalui hari hari kita mcam biasa. Maisarah selalu cakap dia jealous nengok both of us. Dalam class kita selalu sound sound each other. Awak la selalu starting. Dah lama lama saya start in love dengan awak. Bukan pasal appearance awk tu, tapi peribadi awak. Even, awak ni hot tempered la jugak, tapi saya suka awak sebab awk jaga solat awak. Awak tak suka lengah lengahkan. Then awak ni mesti penyayang la kot. Sebab masa tu awak suruh Najmi duduk atas pangku awak. Sifat penyayang awk tu terserlah. Maybe pasal awak ramai adik kot. Then Najmi tu kecik macam adik adik awak.

Tapi after few month kita break up. Saya yang mintak. Saya pun tataw la kenapa saya nk break up. Tapi masa tu saya memang sakit hati gila gilaa. Kawan kawan saya pun suruh saya break up. Then kita break up. Mula mula saya rasa relieved sangat. Tapi bila dah bape hari tetiba saya regret. Tiba tiba saya rindu dekat awk. Tapi saya buat mcam biasa je. Saya ingat lagi, even kita dah break up awak still bagi saya satu memory yang saya tak kan lupa.


Masa tu class kita takde cikgu. Awak tetibe duduk sebelah saya. Masa tu saya memang takde mood. Saya buat apa pun saya tak ingat. Tapi awak ade cakap something then saya keluar class banyak kali. Saya pegi duduk kat koridor tu. Saya pun tataw kenapa saya act mcam tu. Bila ingat balik bodoh gila. Then saya masuk class balik. Awk duk sebelah saya lagi. Class bising. Tetiba, cikgu Zaini lalu. Dia suruh semua duduk tempat masing masing. Tapi dia pelik kenapa awak duduk sebelah saya. Then dia tnye awk, awk ckp awak memang duduk situ. Awk tipu! Cikgu pun tahu awak tipu. Tapi yang buat saya tak boleh lupa bila cikgu cakap 'Semoga Bahagia' la eah. Aduhaii, masa tu semua dah gelak gelak. Saya malu gilaa tawww.

Tapi bila dah nak akhir tahun, kita start tak tegur balik. Saya pun tak tahu kenapa. Saya pun diam jelaa. Sampai habis sekolah kita tak tegur. Start je tahun ni, kita tak sama class. Dalam bulan berapa hari tuhh awak contact saya. Awak datang tepat pada masanya. Masa saya baru break up dengan ex boyfriend saya. Awak ni memang bijak manage timing kan. Saya pun start text awak. Awak pun text saya. Saya pun happy la jugakk.

Even sekarang awak bukan milik saya lagi. Awak dah buat hari hari saya bahagia. Awak dah buat saya selalu nak pegi sekolah sebab nak nengok muka awak. Awak dah buat saya jadi perfectionist. Everyday saya pegi sekolah ke pegi mana mana saya nak kelihatan perfect. Even in reality nobody perfect right. Bila saya naik class, saya mesti make sure homework saya siap, sebab tanak kene denda depan awak. Mesti malukan. Sekarang awak ni category bestfriend saya la jugak. 

Dan saya nak awak tahu, perasaan saya tak penah berubah even dulu dulu tu sebenarnya saya dah dipermainkan dan diperbodohkan. Saya tahu semua orang akan cakap saya bodoh. Saya admit! Tapi awak dah buat saya happy. Bukti perasaan saya tak berubah, saya tak berani pandang mata awak, sebab saya takot. Saya takut saya tak boleh terima hakikat awak bukan hak saya. Awak, thanks sebab dah bagi saya memories yang sangat sangat berharga (^^,')

Haa! I told u, cerita nina ni mang tk best pun kn. Tapi berharga doe dalam hidup nina. Pendek gile entry ni. hehe This is my story, anda bagaimana? Jomlah kita sharing sharing HAHA. Act, i wrote this entry for myself. In future, bila bosan bosan boleh bca bca. HEHE :P

 

5 comments:

ilyaarawks :) said...

haish -.-
siape kate tak best?
best aa sis!
ahaha ;)
so skrg sis dgn dye bff je la?

Nina Sue said...

thnks sis :)
tk best mana pun
just one of precious memories in my life
currently, both of us kawan jaa :]

akubudakU said...

best!

L said...

sweet gila cite korg :)

aina syaqilah said...

kau tertinggal satu
mse form 2 hari rabu
aku buat hw depan kelas
lps tu paan pergi sebelah aku
kau pandang aku semacam je
hahaha