WELCOME TO MY BLOG
Why is it THE VOCIFEROUS-FILLE?

Vociferous is an adjective which can be defined as an expressing opinions or feelings in loud and confident way

Fille is actually a French word mean a girl.

I take this blog as a medium for me to share my opinions or knowledge with other people. Feel free to read and have a blast! ;)

Sunday, August 29, 2010

The best teacher ever =.=

Assalammualaikum and Hello world ^^',

Sungguh lama tak post new entry kan. Im kinda busy and dont really have suitable time to write new entry. The best teacher ever? Siapakah gerangannya ekk. HEE. Jom lah story dulu. Alhamdullilah, today dah 20 days kita berpuasakan. Cepat masa berlalu, meninggalkan seribu satu kenangan. Ewahh! Ramadan tahun ni jugak banyak mengajar aku dan bagi pengalaman yang indah indah belaka.

Berpuasa di perantauan, ceh perantauan nehh, eh betol ape, currently im in Science Muar so merantaulahkan. So it was okay laa. Act, sometimes best gilaa, sometimes biasa je nothing special. The best part bila dapat buka ramai ramai, pegi bazar sama sama dengan kawan kawan. Yang tak best part bangun sahur. My dormates selalu pergi sahur awal, pukul 4 lebih. So nak bangun tu ada sikit payah.Fyi, nina turun sahur masa first week je. After that dah malas dahh.

Imagine, bangun awal pagi pasuh kene siap siap pakai bju lengan panjang semua, pegi toilet kat hujung cuci muka, berus gigi,  turun tangga naik tangga. Leceh kan. Kalau kat rumah senang je, bangun pegi toilet pun dekat, terus je turun bwh makan. Jimat masa, jimat tenaga. HAHA. Kita memanglah tak boleh bezakan rumah dengan hostel, it's totally different. So untuk mengambil jalan mudah, kita SADORM je bak kata Ezziey. Sahur dalam dorm. HEE. Tu pun kadang kadang tak terbangun jugakk. HEE

Then, bulan ramadan ni jugak bukak mata aku tentang weakness aku dan perkara yang aku tak sangka aku buat. Aku juga belajar bila orang tegur aku sometimes cakap tak tapis, aku mula diam. Aku cakap diri aku hypocrite as im not being myself. But I actually succeed to change to a better person. Alhamdulillah. I receive many critics and advices from my dormates especially, even though at first it's quite hard to accept and admit it but I tried to muhasabah diri. There's nobody perfect. Im not perfect. 

Semalam Allah uji aku lagi in terms of friendship. I always trust my friend so much. Plus semalam mood tengah baikkan, so takdelah nak fikir buruk buruk pasal orang. But I didnt expect that she will do this to me. Semalam jugak, bukak mata aku lagi sebenarnya apa tu kawan sejati? Sumpah sedih gila bila di tinggalkan. Tapi nina tak salahkan dia. Keadaan memaksa dia. Dia kena pilih bestfriends or boyfriend. At that moment she choose her boyfriend. It's fine. Nina taw dia tersepit. I hate her bf. 

But every single things happen in this world will have a reason. Yesterday teach me to be independent and not too trust yr friend. I also learn to admit my weakness and try to overcome it slowly. Time kasih bebanyak kat Aziem, my ex-senior. Sebab dok ada dengan aku bila aku perlukan kau then being so supportive pasuh bgi solution and treat me McD. Bhaha. Then thanks jugak kat my SH, paan paan, sebab bagi solution kat Nina buat nina happy, bagi advice and being soooo supportive and understanding. I love youuuu byfie! Haa, thnks jugak kt Anises my lil sis, sebab tak tinggalkan nina sorang sorang and support me. Well, siblings are always the best no matter what kan. I lebiuu sis, muah muah <3  Last but not least thanks jugak dekat Ibu sebab hantar pasuh amik pasuh dengar cerita lagi bagi comment lagi. Time kasih byk byk. My mum always the best. HEE.

So the best teacher ever is EXPERIENCE. Dont you think?

PS: Today tuhan uji aku dengan sakit, flu buat aku tak tido malam. Sabar :D

No comments: