WELCOME TO MY BLOG
Why is it THE VOCIFEROUS-FILLE?

Vociferous is an adjective which can be defined as an expressing opinions or feelings in loud and confident way

Fille is actually a French word mean a girl.

I take this blog as a medium for me to share my opinions or knowledge with other people. Feel free to read and have a blast! ;)

Tuesday, March 16, 2010

Best Friends (T.T)

Sumpah rindu gila dengan semua girlfriend aku. Rindu bua aty saya, Sahera Balqies. Rindu miss aty aty, Maisarah Mansor. Rindu budak Aai Syaqie, rindu Salmah, rindu Izyan. Rinduu semua buddies in Tasek Utara. Entahlah, suddenly I miss my old days. I miss to be with them. I miss to hear our laugh and jokes. Gurau senda and signal yang kita je faham. Aku rindu kejujuran, ketelusan dn keikhlasan friendship kita.


Suddenly, aku rindu semua benda ni. Mungkin sebab ada perselisihan faham kot antara aku dan someone tu. Yeahh, maybe silap aku yang terlalu sensitive. Tak dapat membezakan yang mana gurauan dan serious. Entahlah, manusia tu berbeza beza. And nobody perfect right. Kadang kadang aku try untuk bertolak ansur dan aku bukanlah manusia yang orang buat salah terus nak tegur, sedaya upaya aku cuba untuk sabar. Bila aku tegur, mungkin tahap kesabaran dah sampai tahap maksimum. Tapi aku yakin, aku tegur dalam bahasa yang sangat mudah dan sopan.

Sejujurnya, kelemahan aku bila bergaduh. Aku tak suka orang tarik muka dengan aku. Sebolehnya jika wujudnya perselisihan faham, aku lebih senang untuk berterus terang, bincang dan settle down. After dah discuss kira settle. Aku paling benci disindir. Pada aku cakap direct dengan budi bahasa adalah lebih efektif berbanding sindir menyindir atau menengking. Entahlah, aku still belum dapat sesuaikan diri dengan kawan kawan di sekolah baru atau mungkin aku terlalu taksub dengan friendship aku di sekolah lama yang sangat kukuh. Aku rindu dia orang. Diaorang je yang faham aku. 

Dorang yang selalu buat aku happy. Bila aku ade problem dorang yang tolong. Even though, dorang bukan dari keluarga yang senang dan mereka tak sepandai kawan kawan aku sekarang tapi satu yang aku tabik, kejujuran dan keikhlasan dalam persahabatan. Mereka bukan manusia selfish. Berdasarkan pemerhatian aku, budak budak pandai ni selalunya sangat selfish. Mereka mengutamakan kepentingan diri sendiri. Berlumba lumba untuk sentiasa berada dihadapan dan teratas mungkin. Sebab tu aku lebih memilih untuk berkawan dengan mereka yang mungkin tidak setaraf dengan aku. Biar tak berduit, tak mengapa aku ada duit aku boleh share. Biar bodoh, boleh belajar yang penting kejujuran dan ketelusan itu yang paling penting.

Tapi aku tak cakap semua budak budak pandai tu selfish dan tak telus. Alhamdulillah kat SAMURA aku jumpa seorang yang telus. Peribadi baik. Berasal dari Felda. Latar belakang tak memainkan peranan langsung. Entri ni credit to my best ever girlfie, Maisarah, Balqies, Aina, Salmah, and Izyan. Thanks a lot for being by my side when I need you, thanks fr being so supportive, protective and care about me, thanks fr being one of my friends, thanks fr loving and treating me with full of your heart. Love you lots and you'll never be replaced. New friends, let build a tougher friendship and enjoy every second in Samura. Hope everything will be fine. InsyaAllah =.=

1 comment:

aina syaqilah said...

taching ni. haha. btw, aku ingt aku sorang je yg camni. rupenye kau pon sme. mmg tepat sgt lahh

korang smue will never be replaced. yeah. to be honest, aku yg kdg2 selfish. tu sbbnye best kawan dgn org yg tak selfish. saling melengkapi. hehe. korang ajar aku byk bende. not to be so selfish.

but kt sch baru, siyes aku selfish. sbb aku nak adapt kan diri aku dulu. im more passive than before. huhu