WELCOME TO MY BLOG
Why is it THE VOCIFEROUS-FILLE?

Vociferous is an adjective which can be defined as an expressing opinions or feelings in loud and confident way

Fille is actually a French word mean a girl.

I take this blog as a medium for me to share my opinions or knowledge with other people. Feel free to read and have a blast! ;)

Saturday, March 20, 2010

Back to Prison. huhhh

Yeahh, dengan bangganya besok kena balik Asrama Puteri Sekolah Menengah Sains Muar. Boleh tak kalau nak jerit kuat kuat and say I DONT WANT TO GO BACK, PLEASE! Entahlah, rasa cuti seminggu terlalu sekejap kot. Terlalu. Tak rasa cuti pun. Feel baru nak masuk dah kena pulang. Bencinya. Belum pun sempat lepas rindu dekat kawan kawan and keluarga. HAHA. Plus homework yang banyak pun tak siap lagi.

I wonder, kenapa masa cuti homework lagi banyak dari masa sekolah. Elok takyah panggil cuti sekolah if homework tinggi menggunung. Elok kita namakan sebagai cuti membuat homework. Yeahh, tepat dan bernas bukan? Alaaa, im tired lah of all this thing. Bila lah aku nak habis sekolah. Bila nak bebas dari semua ni. Benci. Bila dah masuk asrama aku lagi stress lagi penat. Entah hapelah result exam aku nanti.

New place, new environment and new people, susah sikit kot nak adapt and sesuaikan diri. Mungkin ambil masa yang lama untuk aku suka pada tempat tu. Macam mana aku mula mula jejak kaki kat Tasek Utara. Penuh rasa menyampah. Tapi sekarang aku sayang gila dengan sekolah tu. Bukan pasal ada boyfriend aku kat situ, tapi aku dah comfortable kat situ. Baik dengan semua budak batch aku, then dengan semua teachers. Sumpah rindu gila dengan semua cikgu tasek utara. Depa semu ingat lagi ke tak dengan cek.

Dekat SAMURA, aku kaji kaji macam susah sikit untuk dapat environment yang sama kat Tasek. Suasana P&P pun sangat berbeza. Teachers pun berbeza. If dulu bilik kaunseling macam warung kopi, sekolah baru bilik kauseling boleh dikunjungi jika ada keperluan sahaja. Bosan. Dulu duduk rumah boleh tido petang stay up malam. Sekarang duduk hostel manade tido petang, riadah adeeee. Benci riadah! Dulu bibik cuci baju iron baju, sekarang semua sendiri. Penat tau tk. Malam stay up pon tk sempat.

Dulu weekends selalu jalan jalan dengan ibu, everyday cerita macam macam dengan ibu, sekarang nak jumpa ibu pun susah. Call pun bukan selalu ekonomi duit syiling merudum. Public phone cekik darah telan syiling melampau!  Bila ibu datang bawak outing bape jam je seyh dapat spend time, tu yang bila ibu balik gugurlah mutiara jernih* ceh ayt Aina. Yeahh, memang aku anak manja. Spoil sebab tu lah jadi macam ni. Layaklah muka aku.  Kenapa susah sangat nak adapt tempat baru? Kenapa everyday sangat penat?

Aku selalu rindu dekat supergirlfie aku taww. Aku rindu nak gelak gelak, nak gossip gossip and paling rindu sekali nak pelok dorang. I love hugs. Terasa relieved sikit and berkurangan burden bila hug orang. HAHA. Betol lahh. Aku rasa pasal aku selalu pelok supergirlfie aku tu yang buat kita orang sangat rapat. Yang mengukuhkan friendship kteorg. Korang selalu back up statement Nina tak kiralah if itu senanye mang salah aku. Aku sayang korang. Jom masuk sekolah aku jom. Rinduu korang, sgt sgt. Macam mana nak create friendship kat sekolah baru? 

Aku ni jenis manusia tak reti nak simpan sendiri. Aku mesti nak share dengan orang lain. Aku mesti kena cerita dengan orang lain macam aku cerita dengan Balqies dengan Maisarah dengan Aina dengan ibu dengan Anis. Stress if tak dapat cerita kat orang. Terasa macam ada something terbuku kat hati. Something yang tak kena. Banyak gilaa keluhan. Bila aku nak balik je mesti rasa nak nangis rasa sedih. Hati konon konon tak merelakan. HEE.

Besok balik ibu takde. Sumpah sedih. Tadi ym sekejap dengan ibu dekat Jogjakarta, pecah lagi empangan air mata aku. Entahlah aku pun tak tau lah kenapa. Aku pun wondering until when I should cry bila ibu tak hanta, bila ibu balik dari outing. But for me, elok aku nangis then after that aku relieved dah. Kalau dengan kawan kita boleh cakap, next time jangan rapat sangat tapi dengan ibu sendiri macam mana pulak. Sedihkan. Aku sekarang memang sensitif tak taulah kenapa. 

Whatever it is, mengeluh macam mana pun, besok aku tetap kena balik jugak. No more water heater in the morning. Dah tamat dah zaman mandi water heater sebelum pergi sekolah. Sekarang mandi air sejuk je, tkpe redha. Berkorban untuk menuntut ilmu kan dapat pahala. Alhamdulillah. Samura bukanlah teruk sangat. Banyak benda aku belajar dalam masa sebulan seminggu. Cuma aku perlu masa untuk sesuaikan diri. If kita tak paksa diri kita memang selama lamanya tak kan berhasil.

Lagi three months baru balik kot. Sebab June baru ada cuti panjang. Maybe dalam masa tiga bulan ada balik cuti optional tapi sekejap je. Doakan Nina happy happy kat sana okay. No stress, happy go lucky like I used to. No more tears. Study smart. Enjoy my precious hostel life that not everyone have opportunity to feel it. Well, an excellent people always think positive. I wnt to be one of them. Pray for me people. I love youuu, Hugs and Kisses [>.<] Muah muah. Till here. Keyboard off.  Salam (^^,')



Lotsss of Love
Nina Sue
xoxo =.=

1 comment:

aziemat said...

Ibu doakan nina dapat adaptkan diri cepat dan boleh belajar dengan baik.

Positive thinking ye..