WELCOME TO MY BLOG
Why is it THE VOCIFEROUS-FILLE?

Vociferous is an adjective which can be defined as an expressing opinions or feelings in loud and confident way

Fille is actually a French word mean a girl.

I take this blog as a medium for me to share my opinions or knowledge with other people. Feel free to read and have a blast! ;)

Thursday, October 15, 2009

Tenaga Buruh :P

Sejak 14 October bermulalah kerjaya ku sebagai tenaga buruh di Bilik Operasi Skim Pinjaman Buku Teks SMK Tasek Utara. Well, best jugak la jadi tenaga buruh kat situ. Macam macam gelagat budak budak F3 ni nak memulang buku. Ada yang sanggup pergi rembat buku Form 1 and Form 2 semata mata nak mencukupkan buku. haishh.

Tapi semuanya terkantoi disebabkan aku. HAHA. Diaorang mesti sakit hati je dengan aku pasal kantoikan. Well, sorry guys. Aku menjalankan tugas. Kalu aku accept, habis la semua AJK kena marah dengan cikgu. Korang dok senang hati je masa tuu. Dah dua hari aku dok angkat buku, susun buku dan ikat buku buku untuk budak budak next year. Habis melecet jari jemari aku.


Bertuah sungguh mereka ni kan. Manja betol sampai ada orang siap ikatkan untuk dorang tinggal bawak balik je. Buku yang kita bagi pun lengkap, but still bila pulang ada yang hilang. Tak bertanggungjawab betol dah la bagi free. Budak budak kat bumi Palestin yang sebaya nan kita ni semua belum tentu dapat belajar macam kita hari ini. Mereka hidup dalam keadaan serba kekurangan. Negara pun tak aman macam Malaysia.


Haa, kan aku dah start membebel. Ni yang tak suka. Korang pun tanak baca kan. Okelah, keyboard off smpi sni. Adios bebeh :P

No comments: